Er der noget mere fantatisk end en 2 takts motor for fulde omdrejninger?

Vi havde sat dagen af til at arbejde med Nuser og Kasper havde taget den lange tur over til KBH (Høje Tåstrup) med det offenlige. Vi startede kl 12.
Propel blav fixet og monteret. Det var lettere sagt end gjort, da vi lige skulle regne ud hvordan man nu monter propelblade på en propel hvor man kan indstille pitch. Dette er kontra spændt med en kæmpe (3-4 cm i diameter) møtrik. Og denne var naturligvis irret fast. Nu vel vi fandt en metode hvor man kunne montere blade uden at skulle skille pitch systemet ad.
Derefter, da vi havde monteret propellen, skulle Nusers motor motioneres. Det var lettere sagt en gjort, da første problem var (som ventet) at batteriet var dødt. Derefter fandt vi ud af at primeren havde sat sig rigtigt godt fast og skulle skilles ad for at blive funktionsdygtigt. Til sidst var det så lige udforderingen at få motoren så smidig (bevæget alle væskerne rundt i den) så den kunne køre. Thorbjørn fra arbejde hjalp lidt til, men måtte desværre hjem før vi fik gang i motoren. Men ved skumringstid blev stilheden på Måløv afbrudt af Nusers Bombadier motors skønne lyd 🙂
Nu mangler vi 2 bolte til udstødningen og generhvervelse af beviset, så er vi flyvende 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *